5.0
5/5

(Online) Marketing

De juiste boodschap,

gericht

op jouw doelgroep

en getimed op het juiste moment. De mogelijkheden van (online) marketing zijn groot.

We geloven dat de perfecte afstemming van online en offline marketing op de klantreis leidt tot maximaal resultaat. Dat vereist een benadering waarbij de juiste boodschap, gericht op de juiste personen op het juiste moment wordt overgebracht.

OTR Pitchdeck (5 of 34)

(Online) marketing is maatwerk en dat vraagt om een maatwerk plan.

Daarom starten we altijd met een marketingstrategie. We starten met strategische sessies en onderzoek, gericht op bedrijfsdoelen, online doelstellingen, KPI’s, buyer persona’s en klantreis. Vanuit daar adviseren we over (online) marketing.

Afstemming van marketinginspanningen op de doelgroep is cruciaal. Door online en offline kanalen te combineren, ontstaat een consistent merkverhaal dat de klantreis versterkt en betrokkenheid vergroot. Denk aan het combineren van social media campagnes met evenementen, printadvertenties met SEO-optimalisatie, en PR-activiteiten met contentmarketing. In deze dynamische en competitieve markt is een geïntegreerde aanpak de sleutel tot succes en groei.

Waar we

trots

op zijn

Laat je inspireren. Trots! Dat is wat we zijn op onze partners. En nog belangrijker: op de resultaten die we hebben geboekt met ze. Want dat is de kern van ons werk!

Veelgestelde vragen

Branding is het proces van het creëren en beheren van de identiteit, het imago en de perceptie van een merk in de gedachten van consumenten. Het is belangrijk omdat het helpt om vertrouwen op te bouwen, klanten te werven en te behouden, en je bedrijf te onderscheiden van de concurrentie.

Een effectieve merkstrategie begint met het definiëren van je bedrijfsmissie, visie en waarden. Identificeer je doelgroep, bepaal je unieke waardepropositie en ontwikkel een consistente merkidentiteit, waaronder een logo, kleurenpalet en tone of voice.

De belangrijkste elementen van een succesvol merk zijn: een sterke merkidentiteit, een unieke waardepropositie, een duidelijke doelgroep, een consistente merkbeleving en een effectieve communicatiestrategie.

Zorg voor een consistente merkbeleving door alle aspecten van je bedrijf – van producten en diensten tot marketing- en communicatie-uitingen – af te stemmen op je merkidentiteit en waarden.

Branding gaat over het creëren en beheren van de identiteit en perceptie van je merk, terwijl marketing zich richt op het promoten en verkopen van je producten of diensten. Branding is de basis waarop marketinginspanningen worden gebouwd.

Bij een succesvolle re-branding of herpositionering is het belangrijk om eerst de reden voor de verandering te begrijpen en te analyseren. Vervolgens kun je een nieuwe merkstrategie ontwikkelen, inclusief een aangepaste merkidentiteit en communicatieplan. Communiceer de veranderingen duidelijk naar je doelgroep en betrok hen bij het proces.

Storytelling speelt een cruciale rol in branding omdat het helpt om emotionele verbindingen met je doelgroep op te bouwen. Gebruik verhalen om je merkwaarden en -boodschap op een boeiende en authentieke manier te communiceren. Pas storytelling toe in je marketing- en communicatie-uitingen, zoals advertenties, social media, blogs en andere content.