Van B11 Media naar On The Rocks: dit is wat er veranderde. 4 min. leestijd

Geboren uit Corona: B11 Media. Een marketingbureau van mijn compagnon Bram en van mij. Ging lekker, groeide uit haar voegen en werd ‘here to stay’ binnen no-time. Nu is B11 Media verdwenen op de achtergrond en zijn we On The Rocks geworden. We voegden daar twee ondernemers aan toe, Bas en Thijs en verwelkomden onze full-stack developer Job. De passie en intenties zijn hetzelfde gebleven: we zijn dit gestart om ondernemers die net als wij in de knoop kwamen door een ongekende crisis te helpen met marketing. Om groei te behalen in tijden van wanhoop, hoe lastig dit ook klinkt. De tijden van wanhoop lijken langzaam tot een einde te komen, maar diezelfde passie om merken te laten groeien door middel van een sterk staaltje marketing. Sinds maart dit jaar, sinds On The Rocks live is, gaan we als een raket. Dit is wat er voor mij veranderde:

  1. Van één compagnon naar vier. Velen zullen denken: vier kapiteins aan het roer? Ga er maar aan staan! Maar het gevoel was juist en ik sta dagelijks nog steeds verbaasd van de cohesie die er heerst in dit team. Ieder zijn eigen expertise, maar samen zó hetzelfde doel voor ogen. Geen emmertje feedback van één compagnon, maar een hele vloedgolf van vier. En ja, hier komen soms pittige discussies van, maar zonder negatieve ondertoon. Het biertje smaakt er bij ons allemaal niet minder om op vrijdagmiddag (of vaker: vrijdagavond..) en wie als laatste binnenkomt moet nog stééds koffie halen.
  2. Fresh new office! Waar we het rijk voor onszelf alleen hadden en we met maximaal 4 mensen op kantoor zaten vóór On The Rocks, zitten we nu regelmatig met het dubbele op kantoor. Dit vereiste een nieuwe indeling: mooie nieuwe bureaus, een XXXXL-lunchtafel waar de hele familie aan kan lunchen en vergaderen en sinds kort een dartbord. Moet nog wel veel oefenen om enigszins in de buurt te komen van Bas en Thijs, maar ik doe mijn best. Onze kantoorvis Eric is overigens nog steeds Eric, blij zwemmend in zijn bakkie met nieuwe plantjes.
  3. Flink stukje project- en timemanagement. On The Rocks, B11 Event Group, Crotona, Eleven Agency… I do admit: het is veel. Mensen die mij kennen weten dat ik niet écht de meest gestructureerde persoon ooit ben, dus moest er een systeem komen die chaoten zoals ik op het rechte pad houden. Nu zit alles in een fijn online overzicht en kan ik de draadjes uit elkaar houden, vaak dan… 😉
  4. FRESH NEW CLIENTS! OMG, wat hebben wij veel gedreven mensen over de vloer gehad. Intakes, brainstorms, strategische sessies: ik vind dat écht heel leuk. We kunnen onze klanten groei bieden, maar zij helpen ons ook groeien. Ik leer iedere week weer meer over verschillende branches en verschillende inzichten. Het leukste hiervan vind ik dat je de mensen áchter het merk echt leert kennen, ik raak erdoor geïnspireerd en word ieder gesprek weer een stukje wijzer.
  5. Stagebegeleiding 2.0. Waar we met B11 Event Group al jaren werken met leuke, inspirerende stagiaires was dit voor On The Rocks weer even iets nieuws. Het was best even schakelen en heb meer tijd dan normaal geïnvesteerd in de juiste begeleiding hiervan. Bij B11 vinden we het belangrijk dat een stagiaire écht hetzelfde stukje van de taart is in het team, bij On The Rocks moest dit net zo zijn. Dit was een uitdaging, maar met de eerste On The Rocks stagiaire @Laure hebben we onze vuurdoop gehad. En dat was echt heel leuk!
  6. Bijscholen, leren, studeren. Met twee gasten erbij wiens passie behoorlijk in de foto- en videografie ligt, is het onvermijdelijk meegenomen te worden in hun enthousiasme. Maar termen als shutterspeed en ISO waren voor mij eigenlijk gewoon nieuw voor me. Dat ik af en toe grap dat ze de F-stop even aan moeten zetten… zit een kern van waarheid in: tot voor On The Rocks had ik praktisch 0 camerakennis. Maar ik móest het zelf ervaren en proberen, dus heb ik onze heftig uitgebouwde Black Magic camera gepakt en ben ik aan de slag gegaan met een video voor Crotona. Ik weet nu al dat ik dit niet te vaak moet gaan doen, want het is inderdaad erg leuk. Maar nóg een hobby erbij? Kan iemand een 8e dag toevoegen aan de week?
  7. Andere kijk op de toekomst. Waar onze toekomst lag in B11 Event Group, komen On The Rocks en ook ons dance-event Crotona erbij. De combinatie van marketingcommunicatie en events is goud, dat hebben we sinds dag één gezegd bij B11. We merken nu al dat er tussen deze ondernemingen een synergie heerst die onvermijdelijk is, voor onze klanten én voor ons. Mijn doel is om deze ondernemingen samen te laten groeien. B11 Event Group moet nog stééds de grootste worden op het gebied van techniek en muzikaal entertainment voor evenementen, maar On The Rocks moet de grootste worden in marketing.

 

Ik heb zó veel zin om door te kunnen gaan pakken met deze gouden combinatie van ondernemingen. Laat Corona voorbij zijn, dan kijk ik terug op een periode van vallen en opstaan, maar durf ik met recht te zeggen dat we er sterker uit zijn gekomen. Never waste a good crisis, right?

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Ritchie-kantoor-gr

Ritchie

Contentstrateeg bij On The Rocks media

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Waarom On The Rocks?
Abonneer op onze nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?

Neem contact op met  
Ritchie van de Graaf!
Bas Peperzak!

HOME

OVER ONS

PROCES

ONS WERK

BLOG

CONTACT

DIENSTEN

ONLINE

VIDEO|FOTO

OFFERTE

MERK

VORMGEVING

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal en halen onze kracht en energie uit jouw succes. 

Op de hoogte blijven van het laatste online nieuws?